Ízbunker (tejmentes+tojásmentes)

hagyományos konyha újragondolva

Csicseri Körözött

2017. május 03. 05:25 - Maszlag.Szilvia

Csicseriborsóból a hagyományoshoz hasonló ízvilágú körözött készíthető. Csicseriborsót vehetünk száraz és konzerves formában. Ha száraz formában vesszük, akkor meg kell főzni, én sós vízben szoktam egy fej vöröshagymával, mikor megfőtt a turmix gépbe belerakom a megfőtt hagymát is és a léből is kicsit.
A csicseriből készült krémeket nevezik humusznak, igaz eredetileg olíva olajjal készítik, ám szerintem ez a magyaros ízvilágba nem passzol, ezért én szoktam étolajjal, kókuszzsírral készíteni is.
Én a konzerves változatot is nagyon szeretem, felbontom a konzervet és minden hozzávalóval együtt megy a turmixba, ezt nevezem a lusta, ám de gyors változatnak. J

Hozzávalók: Csicseriborsó
                       Hagyma (új, lila, vörös stb)
                       só, bors, kömény, pirospaprika
                       pici olaj
 

Minden hozzávaló megy a turmixba és addig turmixolom, amíg egyöntetű massza lesz belőle. Mikor kész a massza egy tálba teszem, szoktam bele újhagymát vagy lilahagymát is aprítani. Napokig eláll a hűtőben. Jó étvágyat!

 

   
Tipp: Humuszra rengeteg változatot találhattok, a házi változat mindig isteni finom lesz, legyen benne bármi is. A bolti változatot én személy szerint nem szeretem, aki teheti készítse el házilag és nem fog csalódni.

2 komment
Címkék: krémek

A bejegyzés trackback címe:

https://izbunker.blog.hu/api/trackback/id/tr8412475649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csizkek 2017.05.03. 23:17:22

A humus az nem csicseriborsokrem, hanem csicseriborsokrem tahini-vel! Kotelezo eleme meg a citrom es a romai komeny. Olivaolaj nincs benne, csak es kizarolag a talalasnal a tetejen.

Maszlag.Szilvia 2017.05.04. 07:43:04

@csizkek: Szia! Köszönöm a hozzászólást, nagy segítség lesz azoknak, akik hagyományos humusra vágynak. :) Én Steiner Kristóf Humus workshopja óta látom színesebben a humus világot.
süti beállítások módosítása